• 100% Privacy waarborg
  • Persoonlijke advies
  • ISO-gecertificeerd lab
  • Eenvoudig zelf afnemen
  • Assistentie & Support

Van wangslijm sample tot DNA boek

Wangslijm sample - stap 1

-1-

Bestel uw DNA kit en registreer online

Wangslijm sample - stap 2

-2-

Eenvoudig zelf wangslijm sample afnemen

Wangslijm sample - stap 3

-3-

Analyse in Europees lab

Wangslijm sample - stap 4

-4-

Ontvang na 4 à 5 weken uw uitslag online of als gedrukt boek

 

Bestel uw DNA kit »

Leer uzelf beter kennen op 11 DNA lifestyle gebieden:

Lichaamsgewicht

Lichaamsgewicht

Cholesterol

Cholesterol

Vitaminen

Vitaminen

Mineralen

Mineralen

Eetgewoonten

Eetgewoonten

Afbraak cafeïne, lactose, gluten & alcohol

Afbraak cafeïne, lactose, gluten & alcohol

Ontgiften

Ontgiften

Biologische veroudering

Biologische veroudering

Sport & stress

Sport & stress

Hart & vaten

Hart & vaten

Verjonging

Verjonging

Ontdek alles over uw DNA

DNA Onderzoeken

  • Ideaal lichaamsgewicht (5)
  • Stofwisseling (4)
  • Vitaminen (4)
  • Mineralen (3)
  • Hart en vaten
  • Biologische veroudering
  • Eetgewoonten
  • Sport
  • Cholesterol
  • Ontgiften
  • Verjonging

  • Ideaal lichaamsgewicht (7)
  • Stofwisseling (4)
  • Vitaminen (5)
  • Mineralen (3)
  • Hart en vaten (4)
  • Biologische veroudering (2)
  • Eetgewoonten (1)
  • Sport (6)
  • Cholesterol
  • Ontgiften
  • Verjonging

  • Ideaal lichaamsgewicht (8)
  • Stofwisseling (4)
  • Vitaminen (5)
  • Mineralen (4)
  • Hart en vaten (4)
  • Biologische veroudering (4)
  • Eetgewoonten (4)
  • Sport (7)
  • Cholesterol (4)
  • Ontgiften (3)
  • Verjonging

  • Ideaal lichaamsgewicht (8)
  • Stofwisseling (4)
  • Vitaminen (5)
  • Mineralen (5)
  • Hart en vaten (5)
  • Biologische veroudering (5)
  • Eetgewoonten (4)
  • Sport (12)
  • Cholesterol (4)
  • Ontgiften (4)
  • Verjonging (6)

Interessant artikel over persoonlijke voeding

Vandaag kwam ik een zeer interessant stuk tegen over persoonlijke voeding.
Dit is iets waar we met mijnlabtest.nl natuurlijk zeer actief mee bezig zijn. 
We willen dat consumenten de juiste voeding binnen krijgen, voeding die aansluit bij de individuele behoefte.
We zien heel veel mensen met extreme dieeten aan de gang gaan, dit gaat over het algemeen gepaard met wisselende effecten. Deze wisselende effecten ook wel jojo effect, zijn zonde van de moeite en het geld en uiteindelijk zelfs slecht voor de gezondheid.

Ik geloof er heilig in dat met kleinere maar persoonlijke aanpassingen in de voeding mensen relatief eenvoudig stappen kunnen maken in een gezondere lifestyle. Nutri-Gene is een DNA onderoek dat speciaal afgestemd is op deze behoefte.
Naast adviezen over voeding geven we ook aan hoe het met de stofwisseling zit, sportbehoefte, vitamine en mineraal intake, verouderingsfactoren, anti-oxidanten en zelfs hoe verslavingsgevoelig mensen zijn. 
Zeker als we onderstaand artiekel lezen van TNO (Ben van Ommen) denk ik dat we met ons product Nutri-Gene echt aan de toekomst werken en dat voelt goed! 

Personalised nutrition: op naar een gezonder leefpatroon

Er is steeds meer informatie beschikbaar over ons lichaam en de invloed van voeding daarop. Is het mogelijk betere, gezondere en persoonlijke voeding te ontwikkelen? De eerste stappen worden gezet.

Iedereen is uniek en daar past ook een persoonlijk voedingspatroon bij. ‘Gezonde voeding kent twee kanten’, zegt principal scientist Ben van Ommen. ‘Autoriteiten als het Voedingscentrum vertellen wat voor iedereen gezond is. Zoals niet te veel suikerinname en meer groente eten. Maar bovenop deze algemene voedingsrichtlijnen is er een persoonlijk en specifiek deel. Niet alles is immers goed voor iedereen. De een moet op cholesterol of bloedsuiker letten, waar een ander een hoge bloeddruk heeft. De centrale vraag is: wat is op basis van jouw lichaam een goed eetpatroon?’, stelt Van Ommen.

VOEDING OP MAAT

Personalized nutrition, oftewel persoonlijke voeding, begint bij bewustwording van de eigen gezondheid en self empowerment in voedingskeuze. Het juist aanbod van voedsel moet daarvoor beschikbaar zijn. Én je moet weten wat je zou moeten kiezen. Dit vereist kennis over je eigen lichaam.

ANDERS DENKEN EN ANDERS DOEN

‘Voor het slagen van dit concept is een nieuwe economie nodig. Supermarkten moeten de juiste voeding leveren, bijvoorbeeld online op basis van je eigen gezondheidspatroon. En het vereist een industrie die informatie levert. Zowel winkels als producenten moeten op een andere manier gaan denken. Dit is langzamerhand aan het ontstaan’, ziet Van Ommen. ‘Bovendien kun je wel weten wat je zou moeten eten, maar je moet het ook nog daadwerkelijk doen. Hier is een rol voor coaching, bijvoorbeeld via apps, weggelegd’, denkt Van Ommen.

TECHNOLOGIE

Met beter inzicht in de relatie tussen voeding en de manier waarop een lichaam hierop reageert, is het mogelijk om betere, gezondere en persoonlijke voeding en services te ontwikkelen en aan te bieden. ‘We werken hard om de huidige inzichten in voeding, genetica en fysieke eigenschappen optimaal te gebruiken om gezondere voedingspatronen voor ieder individu te ontwikkelen. We komen steeds dichterbij. We kunnen nu al voedingsaanbevelingen geven op basis van iemands gecombineerd genetische en stofwisselingsprofiel’, aldus Van Ommen.

IMPLEMENTATIE

TNO is wereldwijd een van de gevestigde autoriteiten op dit gebied. Er is niet alleen kennis op het gebied van stofwisseling, genetica, motivatie, informatica en biomarkertechnologie in huis. Maar ze bieden tevens expertise op het gebied van implementatie. ‘We kunnen bedrijven helpen met de vraag hoe ze hierop kunnen inspelen. Zo kunnen we fabrikanten bijvoorbeeld adviseren over het verlagen van de hoeveelheid zout, vet of suiker’, legt Van Ommen uit.

INZICHT

‘Daarnaast ontwikkelen we methoden die de gezondheidseffecten van voedingsmiddelen goed en snel meetbaar maken. Daarmee kunnen we bedrijven inzicht geven in de gezondheidseffecten van ingrediënten. We zoeken tevens uit hoe je mensen het beste bereikt en zorgt dat ze hun eetgedrag veranderen’, vertelt Van Ommen. Een mogelijkheid zou kunnen zijn om met behulp van een app te vertellen welke voeding bij iemands huidige gezondheidsstatus en genetische achtergrond past, waarna hij of zij bijpassende voedingsmiddelen met één druk op de knop kan bestellen.

Samenwerking

TNO heeft deelgenomen aan het consortium Food4Me, een EU-gesubsidieerd onderzoeksproject (2011-2015) waarin alle aspecten van persoonlijke voeding aan bod kwamen. Van Ommen: ‘Dit project heeft meegeholpen om de interesse in persoonlijke voeding te ontwikkelen en om het denken erover te concretiseren. Daarnaast werken we steeds nauwer samen met de WUR (Wageningen University & Research). Over een jaar gaan we zelfs intensief samen werken op één locatie. We zijn gezamenlijk bezig met het vormgeven van een samenwerkingsverband rondom persoonlijke voeding.’

Bron:

https://time.tno.nl/nl/artikelen/personalized-nutrition-op-naar-een-gezonder-eetpatroon/

Magnesium, iedereen weet dat een lichaam het nodig heeft. Maar wat doet het? Hoe belangrijk is het? En wat als er nu een deficiëntie ontstaat? Ik ga het je uitleggen in deze blog!

80% van de mensen hebben weleens te kampen met een magnesium deficiëntie in hun leven zonder dat zij dit weten. De (gezondheids) consequenties van magnesium deficiëntie zijn erg onderschat.

De symptomen van magnesium deficiëntie kunnen zijn:

- Spierkramp
- Vermoeidheid
- Verlies van eetlust
- Verwarring
- Slapeloosheid
- Problemen met het geheugen


Ernstig tekort aan magnesium kan ernstige symptomen veroorzaken zoals onder andere: gevoelloosheid , misselijkheid, braken en hallucinaties. Magnesium helpt om de stofwisseling naar behoren te laten functioneren. Het speelt een belangrijke rol in vele essentiële cellulaire processen zoals DNA replicatie en herstel , transporteren kalium- en calciumionen , celproliferatie.


Een tekort aan magnesium kan een aantal reeds bestaande aandoeningen zoals: astma, diabetes, depressie, hart-en vaatziekten, migraine, hoge bloeddruk, osteoporose en rusteloze benen syndroom beïnvloeden.
Veel kruiden en specerijen zijn rijk aan magnesium , waardoor het gemakkelijk is om veel van deze te gebruiken in gevarieerde voeding . Vijf kruiden in het bijzonder bevatten grote hoeveelheden magnesium. Je kunt er zelfs thee van maken!


Tijm

Tijm bevat ongeveer 317 mg magnesium in een 200 - calorie portie . Gedroogd kruid bevat niet zo veel magnesium.

DNA onderzoek Thijm

 

Dille

Met 357 mg magnesium per 200 calorieën portie , is deze pittige kruid een grote bron van magnesium. Het is erg populair in de Duitse en Scandinavische keuken.

DNA onderzoek Dille

Basilicum

Het bevat 556 milligram magnesium per 200 calorieën portie en is erg populair in de Italiaanse keuken.

DNA onderzoek basilicum

Koriander

Verse koriander bevat ongeveer 498 milligram magnesium per 200 calorieën portie.

DNA onderzoek Koriander

Munt

Munt bevat ongeveer 422 mg magnesium in een 200 - calorie portie.

DNA onderzoek Munt

Wil je nog veel meer persoonlijke adviezen over voeding helemaal op je eigen lichaam afgestemd kijk dan op onze pagina Nutri-Gene (DNA lifestyle onderzoek).

 

 

Referenties

Met trots laten wij u de reacties van onze klanten zien. We zijn blij dat we mensen kunnen helpen het maximale uit het leven te halen. En ze te ondersteunen met wetenschappelijk onderbouwde gezondheidsadviezen…

  • Vraag informatiepakket aan

    Vraag hier uw informatiepakket aan.

    * Alleen voor artsen en therapeuten.

Informatiepakket